Inhoudsopgave
Sportief Wandelen/Via Vierdaagse
Pagina 2
Alle pagina's

SPORTIEF WANDELEN

Kenmerken van Sportief wandelen

  • Geschikt voor alle leeftijden;
  • Iets sneller dan gewoon wandelen;
  • Op een plezierige manier bewegen in groepsverband;
  • Verbeteren van fitheid en conditie;
  • Ook gewichtsverlies;
  • Zeer geschikt voor mensen met gezondheidsklachten;
  • Verantwoorde opbouw van belasting door professionele begeleiding;
  • Wandeltrainingen van ongeveer één uur.

Sportief wandelen is duidelijk anders dan een stukje wandelen. Het is voor iedereen die aan fitheid wil werken de ideale activiteit. Door de begeleiding en verantwoorde trainingsopbouw biedt het net iets meer dan het "gewone wandelen". Sportief wandelen betekent stevig doorwandelen in een tempo van 5 tot 7 km per uur. Er moet altijd adem overblijven om een praatje te maken. De gemiddelde wandelgroep bestaat uit 10-15 personen. Al pratend en wandelend kun je de meest intensieve gesprekken opzetten. Heel sociaal, maar ook heel informatief en inspirerend als je die gesprekken in een coachingtraject intergreert.

De trainingen duren ongeveer een uur en zijn zeer gevarieerd. Een warming-up om de spieren los te maken, een stuk stevig doorwandelen,oefeningen met tempowisselingen tenslotte even uitlopen en goed rekken. Het bijzondere is dat alle trainingsvormen zoals warming-up en cooling-down, duur- en intervaltraining toegepast worden. Als gediplomeerd Allround Wandel Instructeur geef ik tijdens de trainingen technische aanwijzingen over looptechniek en lichaamshouding. Dat is even wennen want er zijn niet zoveel allround wandel instructeurs. De kans op blessures is dan gering. Met name geschikt voor mensen die lang niet gesport hebben en mensen met gezondheidsklachten. Zeker ook voor mensen die het heerlijk vinden in de natuur met gelijk gestemden op te trekken en te genieten van het feit dat je lichaam wat kan presteren en dat je groeit in je mogelijkheden. Wandelen en dus ook Sportief Wandelen kan altijd en overal. Het enige dat u nodig heeft zijn goede wandelschoenen en bij voorkeur kleding die gemakkelijk en comfortabel zit. Bij regenval volstaat een regenpak en hoofddeksel ter bescherming. Bij zeer extreme weersomstandigheden, zoals ijzel of hevige regenval met harde wind(storm), wordt niet getraind.

 

Trainingen voor Kennedymars of 4-daagse geven wij, in een speciale cursus, op inschrijving.

WandelFit: uniek concept om in beweging te blijven. Tevens is hier het Slim2Move lifestyleprogramma bij te betrekken.

VIA VIERDAAGSE het trainingsprogramma voor personen die voor de 1ste keer willen deelnemen aan de Nijmeegse Vierdaagse met gegarandeerd startbewijs.


 

Wandelplaats

Neeritter

Naam lidorganisatie

WandelsportNeeritter

Omschrijving lidorganisatie in  150 woorden

Een wandelsportorganisatie  met een breed en sportief aanbod van wandeltrainingen, onder leiding van een ervaren wandeltrainer. (22x succesvol de vierdaagse uitgelopen).Door wekelijkse training en lopen van georganiseerde wandeltochten leg je een goede basis om met veel plezier de 4 Daagse uit te lopen!

Website

www.wandelsportneeritter.nl

Deelnameprijs (excl. Deelnameprijs Via Vierdaagse landelijk)

€ 50,00 (excl. deelname aan wandeltochten)

Maximaal aantal deelnemers

15 deelnemers per groep. Meerdere groepen mogelijk.

Startbijeenkomst of informatiebijeenkomst

Datum, tijd en locatie worden na inschrijving bepaald.

Aantal gezamenlijke wandeltochten (incl. de twee landelijke voorbereidingstochten)

Er zullen 5 wandeltochten worden gelopen, welke in overleg worden gekozen.

Aanbod bestaat uit:

- Wekelijkse wandeltraining onder begeleiding van AWI 3

- Deelname aan 5 tochten uit LWP onder begeleiding van wandeltrainer.

- exclusief deelname inschrijfgeld aan deze tochten

- Informatiebijeenkomst met praktische info en nuttige tips.

 

- Bij voldoende deelname

- Workshops / lezingen over wandelfit

o Schoenen en kleding;

o Voeding;

o Voetverzorging;

o Blessure, wat dan?

- Adviezen voor tochten of trainingsrondjes in de omgeving

- Ondersteuning en begeleiding bij uitvoering van het trainingsschema

- Inclusief voordelen lidmaatschap lidorganisatie, bijvoorbeeld;

o Gratis deelname aan tochten georganiseerd door lid organisatie.

o Gezamenlijk vervoer naar tochten (meerprijs)

- Terugkomdag voor alle 4Daagse deelnemers

Extra aanbod (vermeld de meerprijs):

- EHBO-ers gekoppeld aan lidorganisatie(gratis)

- Fysiotherapeut (kosten via zorgverzekering)

- Advies door podoloog/therapeut(kosten via zorgverzekering)

Tijdens de Vierdaagse

- Meetingpoint op Wedren (startlocatie)

- Lidorganisatie biedt extra rustpost op de route( bij voldoende deelname)

- Lidorganisatie regelt slaapgelegenheid en maaltijden(indien gewenst)

- Vervoer naar startlocatie en retour naar slaapadres( bij voldoende deelname)